Slachtoffers van zware woningschades – we denken aan de duizenden slachtoffers na de overstromingen bijna 2 jaar geleden – zullen dit zeker en vast beamen. Naast het financiële leed, is er veelal menselijke steun nodig. Je verzekeringsmakelaar, ook een mens van vlees en bloed, is dan meestal de ‘rots in de branding’ om dit leed te delen.
De toegevoegde waarde van de verzekeringsmakelaars wordt eveneens bevestigd in marktcijfers.
Volgens een studie van het media-agentschap Wavemaker blijkt dat 43% van de ondervraagden de verzekeringsmakelaar de hoogste tevredenheidsscore (5 op 5) geeft. Bij banken en verzekeringsagenten is dit 26% en via een directe verzekeraar 30%. Het vertrouwen in de makelaar, de expertise en de bereikbaarheid zijn de top 3 argumenten waarom de consument voor een makelaar kiest. Het feit dat de verzekeringsmakelaar lokaal verankerd is en het digitale met het persoonlijk contact combineert verantwoorden ook de sterke positie van de verzekeringsmakelaar.
Je verzekeringsmakelaar is het verschil tussen verzekerd en goed verzekerd te zijn. En dit gebeurt al bij het afsluiten van het verzekeringscontract, het opvolgen ervan tot het regelen van een schadegeval. Neem de woningverzekering.
Hoewel de meeste woningverzekeringen uitgebreide waarborgen hebben, bestaan er toch heel wat verschillen tussen de verzekeraars.
In functie van je situatie stelt je verzekeringsmakelaar de juiste verzekering met de juiste dekkingen voor. Dit geldt ook wanneer het risico in de loop van de tijd wijzigt. Je bouwt een tuinhuis of installeert een zwembad en zonder dat je het beseft, is het risico gewijzigd en moet er eventueel een aanpassing gebeuren in de polis.
Bij schadegevalmaakt je verzekeringsmakelaar dan weer het verschil door als het ware de ‘gids’ te de ‘toeverlaat’ te zijn bij de aangifte, de opvolging en de regeling van het schadegeval. Een telefoontje naar je makelaar of een online aangifte via de app of de website van de makelaar is bij een schade al voldoende om het dossier in gang te zetten. Je makelaar waakt over de regeling van de schade en zal in bepaalde gevallen je aanraden om een tegenexpert aan te stellen wanneer blijkt dat de schaderegeling niet voldoende is. Je verzekeringsmakelaar is onafhankelijk en is niet in loondienst bij een verzekeringsmaatschappij.
Je kan de makelaar ook helpen door onder andere:
En waar nodig is – ‘met de laarzen aan’ zoals in het veelzeggende beeld – , komt hij ter plaatse om de slachtoffers moed in te spreken, moreel te ondersteunen en bij te staan wanneer de expert langskomt. Met andere woorden, hij staat aan de zijde van de klant, hij is de rots in de branding en hij staat garant voor een correcte afloop van het schadedossier.
Wil je meer info over de woningverzekering bij aankoop, huur & verhuur, renovatie van een woning, ter gelegenheid van een verhuis of na een schadegeval, contacteer dan je verzekeringsmakelaar